Mijn eerste week! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvonne Knorren - WaarBenJij.nu Mijn eerste week! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvonne Knorren - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week!

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

20 Oktober 2015 | Australië, Sydney

Reisverslag Week 1.

De dag van vertrek.

Dat was vroeg opstaan, klaarmaken, laatste check en op naar het station. Samen met pap, mam en Ben zijn we naar het station gereden. Ook ging Gigi mee die zou opstappen in den Bosch. Toen op we op het station kwamen stond er nog een verassing te wachten. Ik had nog geen afscheid genomen van Anne en dat vond ik heel erg maar doordat Anne geen tijd had was dat maar zo. Maar wat bleek nou het was een plannetje om mij te verassen dus daar kwam ineens Anne tevoorschijn ik schrok me kapot maar was super blij ( en daar hoorde traantjes bij ).
Toen op naar Schiphol waar we iedereen van de groep ontmoeten. Na een instructie woordje van Mark van Australianbackpackers.com gingen we inchecken. Na het inchecken kwam Astrid en zijn we nog even gezellig met zijn allen(familie, vrienden) wat gaan drinken. Na 10 keer naar de wc gaan was het 13u. en moest ik afscheid gaan nemen iedereen een dikke kus en knuffel geven en door de poortjes op Schiphol. ( en daar hoorde traantjes bij ) na het afscheid ben ik meteen opgetrokken met Sanne, Joyce, Nienke en Florian. Ook in het vliegtuig zat ik bij hun en dat was erg fijn en gezellig. Het eerste deel van Amsterdam naar Bangkok ging best snel maar ik kon echt niet slapen dus ja dan gaan we maar films kijken, rondje lopen en kletsen. Ik had op mijn feestje een vriendenboekje cadeau gekregen van mijn lieve vriendinnetjes en vriendje en die heb ik ook rustig zitten lezen. ( en daar hoorde traantjes bij ) het was zoon mooi boekje met mooie woorden en foto’s super bedankt! Ook heb ik een mooi boekje met lieve teksten en foto’s gekregen van mijn familie Knorren waar ik heel blij mee ben en die ik super mooi vind ook super bedankt! Aangekomen in Bangkok konden we heel even uit het vliegtuig maar moesten er vrij snel weer in omdat het alleen maar tanken was. Dus hup door naar Taipei. Daar hadden we een wacht van 10u. dus kregen we een hotel die super mooi was en luxe vergeleken met wat ik allemaal op de straten van Taipei zag. Daar heb ik even kunnen slapen en we gingen weer terug naar het vliegtuig op naar Australië. YEEEEAAH we zijn er. Meteen mooi weer en stapte in de bus naar het bekende foto punt en daarna konden we verder rijden naar het hostel die zich in Collaroy bevind langs het strand en het heeft een zwembad, beter kan niet dacht ik zo!? In de avond hadden we een BQQ op het dak van het hostel maar met een beetje een jetlag en toch nog wat wijntjes op gaan we toch maar rond 9/10u slapen. Want de dag erna hadden we regel dag maar dat is niet interessant om te vertellen haha. Dag 3 (zaterdag) gingen we naar de bleu mountains. Nou zo iets moois heb ik nog niet gezien denk ik! Super gaaf uitzicht! Daarna reden we door naar het nationaal park koala’s en kangaroes kijken haha heel leuk en mooi! Dag 4 gingen we wandelen in Manly het plaatsje dicht bij Collaroy. Hele mooie wandeltocht met als hoogtepunt hebben we walvissen gespot! Toen kwam de rust en het bedenken wat nu!? Omdat het een paar drukke week was al heb ik in het hostel waar ik al zat nog 3 nachten bij geboekt om even alles te gaan bekijken hoe ik het zou willen. een dagje erna heb ik samen met een het groepje waar ik meteen mee klikte een vliegticket geboekt naar Cairns boven in Australië en 2 nachten in een hostel. en dan gaan we/ik weer verder kijken hoe het gaat lopen. Vandaag ( dinsdag 20 okt. 15 ) heb ik afgesproken met mijn vriendinnnetje Renske die ook hier in sydney zit. En omdat ik al snel weg ga moesten we nog wel even snel elkaar zien! we hadden afgesproken in het plaatsje Mosman waar een heel mooi stand was en een heel leuk en gezellig tentje waar ze lekkere juice hadden. Na een paar uurtjes gezellig gekletst te hebben moesten we tegenover elkaar de bus in dus dat was nog zwaaien zwaaien zwaaien! Haha. Maar ik vond het echt super fijn om Rens nog even te zien hier een bekend en vertrouwd persoon.

Op naar Week 2! Ik heb er zin in. Want in 1 week heb ik al veel geleerd van me zelf, het land en van anderen. Tot snel!!
Liefs Yvonne!! <3

  • 20 Oktober 2015 - 12:41

    Broer:

    Goed bezig zussie!!
    Leuk om te lezen:)
    Ga nog maar even lekker rusten en dan door met het avontuur!

    Ik ben trots op je!

  • 20 Oktober 2015 - 12:47

    Mama:

    hoi schat

    Dat heb je prachtig geschreven en verwoord!! Nu kun je eindelijk aan je (werk) vakantie gaan beginnen! Nog ff bijtanken en dan het volgende avontuur. Komt goed!! Geniet ervan xxxxxxxxxxx

  • 20 Oktober 2015 - 13:17

    Marloes:

    Yvonne! Wat leuk om te lezen en wat een geweldige dingen heb je al gezien in je eerste week!! Fijn ook dat je met een leuke groep bent dat maakt alles extra leuk! Geniet, veel plezier en kijk nu al uit naar je volgende verslag!!

  • 20 Oktober 2015 - 17:05

    Maria Van Rijt:

    hoi Yvon
    Wat een leuk verslag, je zou er bijna een (traantje bij laten) ha ha, maar wat fijn dat je het zo leuk hebt. Ik kijk uit naar het volgende verslag, en foto's natuurlijk.

  • 20 Oktober 2015 - 17:16

    Saskia:

    Hey Yvonne, echt een leuk verslag van je 1ste week Down Under.
    Leuk om je te volgen. Geniet er maar lekker van en veel succes met t plannen van de
    rest van je reis!!! Groetjes Saskia (Nouwen)

  • 20 Oktober 2015 - 20:58

    Henriette Eevers:

    Ha Yvonne leuk verhaal van je eerste week. Geniet nog van alles wat op je pad komt. Ben benieuwd naar je volgende verhaal gr

  • 20 Oktober 2015 - 21:13

    Rian Verschuuren:

    Hoi buurvrouwke, kunnen we effe ruilen want ik wil ook wel even Down Under

  • 20 Oktober 2015 - 21:41

    Marieke:

    Hee Yvonne,
    Wat leuk om al iets van je te horen hoe het gaat! Nu allemaal nog plannen maken, en beslissen waar je reis verder naartoe gaat! Wat een avontuur!
    Geniet ervan, en veel plezier!
    Groetjes Marieke

  • 21 Oktober 2015 - 14:22

    Anja Van Rijt:

    Ha Yvonne, leuk te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je het naar je zin hebt! geniet ervan, groetjes Hans, Anja, Ruud en Mirte

  • 21 Oktober 2015 - 22:50

    Marleen Gielens:

    Hoi Yvonne
    Wat een indrukken allemaal!
    Ga maar lekker genieten Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Yvonne

Actief sinds 06 Okt. 2015
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 1655

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: