De eerste maand! de tijd vliegt! - Reisverslag uit Hervey Islands, Australië van Yvonne Knorren - WaarBenJij.nu De eerste maand! de tijd vliegt! - Reisverslag uit Hervey Islands, Australië van Yvonne Knorren - WaarBenJij.nu

De eerste maand! de tijd vliegt!

Door: Yvonne Knorren

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

15 November 2015 | Australië, Hervey Islands

Nou daar zit ik dan al weer op mijn 9de plekje in de 6de stad/dorp. Maar ik zal maar is gewoon voor af aan beginnen! Op 22 oktober ben ik samen met 4 andere meiden van de Sydney groep naar gevlogen Cairns ( boven in Australië ) om vervolgens de oostkust te gaan volgen naar beneden. We kwamen aan in Cairns en ik vond het al meteen leuk een super leuke stad met een mooie winkel straat boulevard en super mooie lagoon waar we fijn in konden zwemmen. Ook zaten we in een heel leuk en fijn hostel met ons groepje op een kamer. Vanuit daar hebben we meerdere excursies gedaan. Na 3u lang bij het boekings bureau te zitten was ik heel wat geld lichter maar ook wel weer veel ervaringen rijker, ofja dat is iniedergeval de bedoeling voor na de trips. Op 25 oktober was mijn eerste trip, de Barefoot tour/ Tablelands. Een hele mooie tour van de ene naar de andere waterval en mooie wateren waar we lekker konden zwemmen en bij een waterval was de Herbal essences reclame opgenomen dus die hebben we ook even nagedaan tot dat er een slang zwom tussen 2 personen in toen wisten we niet hoe snel we het water uit moesten haha. Op 27 en 28 oktober ben ik samen met 2 meiden van de groep naar het rainforest gegaan waar we wilde krokodillen, een mooi resort, Cape tribulation en de plek hebben gezien waar steve irwin ( the crocodile hunter ) om het leven kwam door een steek van een pijlstaartrog. 28 oktober kwamen we rond 18u terug van de tour en toen bleek het dat er 12 mensen in Cairns waren van onze beginners groep in Sydney dus dat was echt super leuk! We zijn met zijn allen ergens wat gaan eten en op stap geweest dit was heel gezellig! Na een paar dagen te bedenken wat nou mijn plan was maar ook heel veel relaxe en leuke dingen doen had ik bedacht om naar Townsville te gaan. Maar eerst moest ik nog iets opsturen naar Nederland. Mijn backpack was super zwaar ( nu nog ) en had veel dingen bij die ik beter thuis had kunnen laten. Dus had ik bedacht om ze met de boot terug te sturen naar Nederland ipv weg te gooien. Nou mijn doos was ingepakt en hij moest op de weegschaal ik was zo benieuwd hoeveel het was. En het was precies 5 kilo! Ö Haha. Nou dus ik kon mijn backpack weer gaan inpakken denkende dat ik ruimte over zou houden na die 5 kilo maar nee hij zat gewoon vol. Maarja vroeg opstaan rugzak om en gaan. (30 oktober ) in Townsville aangekomen moest ik nog een half uur lopen met 2 zware rugtassen naar mijn slaap plaats daar aangekomen lekker in de douche en dan alles gaan verkennen in het dorpje. Het was halloween dus iedereen was verkleed en er was vanalles te toen, super leuk om te zien. dag 2 weer een beetje dingentjes verkend de was gedaan en gezellig wat gegeten en gedronken en toen zijn we samen met zijn 3e savonds naar de bioscoop geweest naar de film Burnt. De dag erna op 1 november gingen we vroeg op de ferry (boot) om naar het eiland Magnetic island te gaan. Daar aangekomen zagen we Sanne weer dus waren we met zijn 4e. op dat eiland hebben we een klein barbie autotje gehuurd was echt super leuk was! En ik kan iets af vinken van mijn bucketlist. Haha autorijden in Australië! Dat was eventjes wennen maar dat ging eigenlijk wel heel snel. Alleen de bergen dat was eventjes een dingetje. Aangezien ik die nooit hoef te rijden in Nederland. Daar stonden we dan stil op een berg op de enigste straat die er bijna was op dat eiland. Snel de handrem er op waar Nynke me goed mee heeft geholpen en toen er weer af en hup die helingproef doen! pff dat ging net goed na dat we vergast waren en ik de auto bijna had laten verzuipen konden we weer verder rijden naar het uiteinde van het eiland om daar even te lunchen. Daarna zijn we doorgereden om een wandeling te gaan doen waar we wilde koala’s hebben gespot in de boom dat was echt super gaaf en waar mooie uitkijk punten waren. Ook zijn we nog naar een plekje gereden waar we konden zwemmen in de zee en waar we wilde Walibi’s hebben kunnen voeren. Aan het einde van de middag zijn we weer terug gegaan naar Townsville om lekker te relaxe. Op 2 november heb ik de Greyhound gepakt naar Airlie beach wat echt een heel leuk dorpje was met een mooie lagoon en winkel/bar straat. De eerste 2 nachten zat ik met Sanne in een hotel echt super fijn en heel mooi uitzicht. In ons hotel zagen we ineens iedereen lopen met hoedjes en jurkjes dus we dachten wat is hier aan de hand op de ochtend. Wij naar de receptie om het te vragen het bleek te gaan om de Melbourne cup dat is een paarden race van 2 minuten om 2u in de middag. En dan kon je gokken op een paard en geld winnen. Nou dat wonden wij wel lache dus we gingen naar een café waar we konden gaan gokken en daarna naar een bar waar we het op groot scherm konden volgen. Nou ze begonnen om 2u en het was nog best spannend haha. Ik had op 2 paarden ingezet 10 dollar per paard. Dus een van deze paarden moest zeker op de 1ste 2de of 3de plek eindigen en dan zou ik geld winnen. Nou en wat doet mijn paardje die wint ook nog! Super lache dus wij weer terug naar dat andere cafeetje en bleek het dat ik 52 dollar had gewonnen. Echt super leuk om een keer mee te maken. In de avond zijn we toen met zijn 3e gaan eten bij een Italiaan echt heel lekker! De dag erna op 4,5,6 november heb ik de Whitesundays tour gedan dit was een boot tour langs alle mooie stranden en het Great barrier reef. Op de eerste dag konden we al meteen snorkelen en aangezien ik dat nog nooit gedaan had was dat best wel even wennen. Gelukkig was het de minst mooie plek van alle plekken die we nog zouden gaan zien. in de avond kregen we een heerlijke spaghetti van onze boot kok en gingen we drankspelletjes doen om elkaar ook beter te leren kennen wat wel apart was want net van te voren zij hij nog dat we niet te veel mochten drinken en dat je geen drankspel mocht doen. maarja het was echt super grappig en gezellig. Wat ook wel leuk was we zaten met 12 Nederlanders, 2 Canadese en de rest Duitsers. Op een gegeven moment was er een spelletje dat er iemand moest zingen en dan moest zorgen dat iedereen mee zong. Een Nederlandse begon heel hard Guus Meewis te zingen dus alle Nederlanders deden mee dat was echt mooi! Nou toen konden we lekker in ons bedje kruipen in de punt van de boot. Nou heel lekker was het niet want ik kon echt niet slapen dus heb veel wakker gelegen. Dag 2 waren we vroeg op maar daar was ik wel blij mee we gingen ontbijten en daarna snorkelen. Het snorkelen ging al een stuk beter en we zagen het mooie reef en mooie vissen. Daarna even op drogen op de boot een stuk varen en toen gingen we de wandeltocht doen op een eiland en dan kwamen we uit op het uit kijk punt van de Whitesundays. Daarna naar beneden gegaan en hebben we een beetje gezond en genoten van het mooie uitzicht en de rust. In de middag zijn we nog een keer gaan snorkelen bij een eilandje ik ging met de eerste groep mee op de speedboot iedereen sprong in het water en zagen meteen een schildpad. Mijn bril ging los dus de man van de bood maakte mijn bril en bracht mij helemaal naar de schildpad toe dat was echt zo gaaf en bijzonder. Meteen de GoPro erbij, film en mee zwemmen met de schildpad. Dat was wel even een hoogte puntje. En daarna gewoon uit de zee op een parel wit strand kunnen stappen mijn wetsuit uit en genieten van het mooie uitzicht. Daarna werden we weer opgehaald met de speedboot om naar de boot te gaan. Waar we in de avond gingen eten en gezellig wat gingen drinken en een potje gingen toepen. En toen hup ons bed weer in. Maar om half 1 dacht ik ik ga naar buiten op de boot. Er lag al een meisje te slapen en ik dacht ik pak mijn kussen en handdoek en ga ik bij liggen. Dit was echt fijn ik heb gewoon geslapen op een boot in de buiten lucht onder de sterren op de open zee met het geluid van springende vissen en de stilte in Australië! Mijn bijzonderste nacht ooit! De laatste dag was het wat bewolkt en fris maar dat maakte niet zo veel uit want we gingen terug varen naar de haven. Dat was nog even paar uurtjes genieten van de rust op de boot en alles wat we konden zien. toen nog een paar dagen op Airlie beach en ben ik op 9 november weer verder gegaan naar Rockhampton want ik dacht daar is werk! Haha. Daar aangekomen zeiden ze werk hier? Nee hier is geen werk. Mm oke. Toch hoorde ik van de man van de receptie dat er iemand opzoek was naar iemand dus die heb ik de volgende ochtend meteen gebeld en in de middag had ik een interview met hem. Dit was uiteindelijk niets geworden maar ik had via een site een baantje gevonden als tomatenplukker. Dus ging ik op 11november naar Bundyberg. En begon ik op 13november als tomaten plukker. Nou mijn carrière als plukker was al weer snel afgelopen want ik vond het echt tien keer niks. De mensen waren niet aardig of behulpzaam het was een dag van 13u met 2x 20 min pauze en slecht betaald. Nu zit ik in een hostel te bedenken wat ik nu wil/kan gaan doen. en dat is nog best even lastig. Maar alles gaat goed en ik voel me goed! Ik leer hier nog elke dag bij en maak de leukste en bizarste dingen mee!
Ik hou jullie op de hoogte ;)!


Liefs yvonne,

PS: foto's komen op facebook.

  • 17 November 2015 - 18:43

    Mam:

    Hoi schat

    Wat een mooi verhaal heb je weer geschreven!! Wat maak je veel leuke dingen mee ( ook af en toe niet zo leuk ) maar dat kan ook niet anders! Succes verder en veel plezier met alles wat je gaat doen en ik kijk al weer uit naar het volgende verslag! Xxxxxxxxx

  • 18 November 2015 - 16:52

    Henriette:

    Spannend om allemaal te lezen. Veel meegemaakt ben benieuwd naar de foto's. Hoop dat je snel een leuk baantje vindt. Vele Gr. van mij xxxx

  • 18 November 2015 - 18:56

    Rian De Buurvrouw:

    ha Yvonneke, heb je echt de Great Barrier Reef gezien, wauwh!!
    Wat maak je veel mee zeg, ik ben benieuwd naar jouw foto's.
    Hou je taai meiske, ook al is het soms verdrietig dat je niet in
    Deurne kunt zijn om afscheid van een vriend te nemen

  • 18 November 2015 - 19:37

    Carla Aldenzee:

    Wat een goed verslag Yvonne

  • 20 November 2015 - 22:17

    Maria:

    Yvon wat een leuk verslag. Je hebt al veel gezien en meegemaakt. Ik ben benieuwd hoe de foto's eruit zien. Ik hoop dat je snel leuk werk vindt, maar blijf vooral genieten.

  • 22 November 2015 - 14:41

    Marleen Gielens:

    Hallo Yvon
    Wat leuk om te lezen wat jij allemaal meemaakt en ziet daar in Australie geniet ervan en succes met werk zoeken.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Islands

Yvonne

Actief sinds 06 Okt. 2015
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 1657

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: